اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

مدیر جذب معاونت فرهنگی بعثه مقام‌ معظم رهبری:

آزمون اختصاصی معینه‌های کاروان حج برگزار می‌شود

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌ معظم رهبری از برگزاری آزمون اختصاصی بانوان معینه‌های کاروان حج تمتع از سوی بعثه مقام معظم رهبری خبر داد.

آزمون اختصاصی معینه‌های کاروان حج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علی پروانه مدیر جذب و سازماندهی معاونت امورفرهنگی بعثه مقام‌ معظم رهبری گفت: آزمون اختصاصی بانوان معینه‌های کاروان حج تمتع از سوی بعثه مقام معظم رهبری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین‌نامه و شرایط جذب و گزینش بانوان معینه‌های کاروان‌های حج تمتع به زودی مشخص و از سوی بعثه مقام معظم رهبری اطلاع رسانی خواهد شد، افزود: خواهران معینه با هدف خدمت‌ به بانوان زائر و پاسخ‌گویی به نیازهای دینی، معنوی آنان در راستای مناسک حج با موضوعاتی همچون تنظیم برنامه‌ها و سازمان‌دهی بخش خواهران، تبیین احکام عمومی، مناسک و احکام خاص بانوان، توجیه اماکن حرمین شریف و تلاش برای توسعه معنویت در بین بانوان زائر حج تمتع حضور پیدا می‌کنند.

کمیسیون ارتقای معین به روحانی کاروان حج برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام  پروانه از برگزاری نخستین مرحله کمیسیون بررسی و ارتقای معین به معان کاروان‌های حج تمتع از سوی بعثه مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این کمیسیونسه شنبه در قم و چهارشنبه در تهران از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه معان به عنوان روحانی کاروان حج تمتع شناخته می‌شود، افزود: آن دسته از فضلای حوزه علمیه که به عنوان معین در کاروان‌های حج تمتع فعالیت می‌کردند و شرایط لازم را دارا باشند به عنوان معان یا همان روحانی کاروان حج تمتع ارتقاء خواهند یافت.

مدیر جذب و سازماندهی معاونت امور فرهنگی بعثه مقام‌ معظم رهبری تصریح کرد: فضلای حوزه علمیه که سه سفر به عنوان معین مشرف شده‌اند و امسال نوبت اعزام آن‌ها است در کمیسیون اعلام شده به عنوان روحانی کاروان معرفی می‌شوند و می‌توانند در اولویت اعزام حج قرار بگیرند.

وی یادآور شد: در هر کاروان یک معین یا معینه در نظر گرفته می‌شود و تعیین معین و معینه در هر کاروان بر اساس شاخص جمعیتی بانوان و آقایان در کاروان‌ها است. معینه کاروان همان کمک روحانی در بخش بانوان کاروان است و معین هم کمک کار روحانی کاروان در حج تمتع شناخته می‌شود.

پروانه خاطر نشان کرد: معین و معینه‌ها در حقیقت همان طلاب حوزه علمیه هستند که بر اساس ضوابط و شرایطی که در گزینش روحانی کاروان مشخص شده تعیین می‌شوند. به عبارت دیگر معین‌ها کسانی هستند که بعد از چندین سال در صورتی که کارنامه موفقی داشته باشند به روحانی کاروان ارتقا می‌یابند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول